Corelio, de uitgever van onder meer de kranten Het Nieuwsblad, Het Volk, De Standaard en Vers l’Avenir, zet een belangrijke stap in een vernieuwde visie van de uitgever op online media.
Met 24.be biedt Corelio de gebruiker een nieuwsportaal met de beste nieuwsbronnen op een rijtje. Regionaal sportnieuws, het weer, het laatste nieuws over de Amerikaanse verkiezingen, gezondheidstips, een cultuuragenda: de lezer krijgt het allemaal.

Wie zich aanmeldt met een emailadres en een eigen paswoord, krijgt via het nieuwsportaal een hele boel computer- en internettoepassingen. Zo kan de gebruiker zijn e-mails consulteren, zijn agenda bijhouden, een adressenboek samenstellen en zijn eigen nieuwsinteresse opgeven. Hij bepaalt zelf hoe de site eruit ziet. Ook het aanbod van zoekertjessite 'Spotter' kan u er op een gemakkelijke manier consulteren.

Voorts vindt u op via site bijvoorbeeld het aanbod van Jobat.be en zoekertjessite Spotter. Via het nieuwsportaal kan je de nieuwsstroom van honderden buitenlandse nieuwssites opvolgen. De sites van BBC News, The Guardian, Le Monde, De Volkskrant en vele andere zijn meteen bereikbaar.

Voor de site 24.be werkt Corelio samen met het Franse internetbedrijf Netvibes.com, een pioneer op het vlak van zogeheten gepersonaliseerde diensten. Het bedrijf zorgt voor een selectie van duizenden betrouwbare gegevensbanken en archieven.

Het nieuwe initiatief betekent geenszins dat de bestaande sites van bijvoorbeeld De Standaard minder belangrijk worden voor Corelio. 'Integendeel', zegt e-media manager Johan Mortelmans.

'Met bijvoorbeeld Standaard.be en Nieuwsblad.be heeft Corelio sterke nieuwsmerken. Alleen zien we dat er ook succesvolle nieuwssites opstaan die louter andere nieuwssites samenbrengen. Ook daar wil Corelio een belangrijke rol spelen. Vandaar 24.be.'

De site heeft ook een Franstalige evenknie.

(De Standaard, 16/1/2008)



Blackle / Geen Algemeen Nederlands maar Beschaafd Vlaams

Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst