Instagram wil advertenties zonder cool-factor te verliezen Coca Cola niet langer grootste merk  
Firefox tool toont wie meekijkt terwijl u surft Tips voor goede Facebookbedrijfspagina's iPhone groter dan Microsoft en Google
Hyves niet langer een sociaal netwerk Jongeren steeds minder actief op Facebook. Google experimenteert met grote reclamebanners
Google wijzigt SEO met Hummingbird (kolibrie) Vine infographic: 6 seconden video's. Chatdiensten boomen bij jongeren: "E-mail is voor oude mensen".
Citibank elimineert digitale afdeling Trace your road 12 seconden wachten voor je tweet
De mythe van de viral video Vier jaar en verslaafd aan de iPad Samsung werkt aan tablet die wordt aangestuurd met onze hersens
Twitter haalt deal binnen Dag QR-code, hello NFC-tag Feministen gommen tepels weg voor actie op Facebook
Foto van een jurk en nog iets 23 incredible new technologies you’ll see by 2021

Google bril
Eet minder (of geen ) vlees Ontslagen omwille twitteren Chinezen deden zijn werk
2013: elektronische gadgets voor consumenten Hungry?Zweede non-profitcampagne Life of Pi
Liquid Helium: een webpagina bliksemsnel samengevat in één paragraaf. Posios: een mobiel kassasysteem voor restaurants Sony komt met waterbestendige 'zwemp3-speler'
Hologram-tv Interessante apps Stevie-tv "en al je vrienden op tv"
Online Trendrapport 2013 (Wijs.be) Het social mediateam van Mobistar Aaron Schwartz stapt uit het leven
Fuck it, ik schrijf wat ik wil Look at this Instagram (parodie) Schaf de afdeling communivcatie maar af
Belgische twitterblunders 2012 Rootstartup Instagram 36 faces of Facebook
Lidl: barnum + He killed Lidl TV via internet De ipad als educatieve tool
Youtube experimenteert met shoppen Zo profiteer je van de cookiewet Limburg: happy newyear
Sociaal netwerk van Microsoft Meest bekeken spots op YouTube in 2012 Voorspellingen voor 2013 en verder
Mobile Vikings in Nederland 6 pr-campagne blunders uit 2012 6 manieren om online te rewarden
Twitter-blunders 2012 Look at this Instagram Root startups
Facebook gaat gegevens vaker delen 36 Faces of Facebook Hij flikte Lidl twitterend
Funny e-card Fat or fiction Kindsoldaten: the game
Tippex part 2 Tippex part 1 Faces of Facebook
Taal als sociaal netwerk Crimesourcing en Flashrob The Useless Web
Ich bin Kong ArcelorMittal gehackt Meest bekeken YouTube filmpjes 2011
Wolfram Alpha weet het antwoord The return of the brands. Software mixt je muziek
Sociale mediatrends 2012 La Redoute en de naakte man en Antidrugscampagne op Facebook
Heineken Social tree 19 numerieke sociale media-toppers uit 2011 Sociale Media & Privacy - Privacyenquête - Woordje uitleg
Hoe word jij de meest gevolgde twitteraar? Faux Gras 10 trends in sociale media
Ben jij een slechte chauffeur? Kyoo en social media Spotify: music in the cloud
CIA gebruikt sociale media om gevoelens van mensne te traceren Zeg het met een visual of een diagram of een collage... Organiseer je werk met Workflowy
Create stuff worth sharing (een presentatie) Women still rule the social web Gids Cultureel Ondernemen en alternatieve verdienmodellen kunst- en cultuursector
Ikea NL vernieuwd Google TV komt naar Europa Website Handelbeurs vernieuwd
Wheel of concept Ongoing conncection with consumers Society 3.0: gratis boek
Vliegen met Google Sex en moslims Belgische restaurants online raten
StuBEU en StuBru Pleasure Hunt Magnum Kwart meer winst voor Google
Tweet for Life How big is the internet? Kris Peeters in een glansrol
Armoede de wereld uit KMO's en het internet 10 virale toppers uit 2010
Geschiedenis leren met de hulp van Youtube Lopen met Nike via Twitter 20 dingen over browsers en het web
Red ons land Website van hogeschool KDG gebruiksvriendelijkste. 2e plaats: Kriskras begeleide groepsreizen voor jongeren. Uit in Vlaams-Brabant derde prijs. Google toont websites in zoekscherm
Turbo SEO Google TV 1 miljoen Pixels
Politieke actualiteit à la Facebook Twitter voor kunstenaars Hackers leggen site muziekindustrie plat
Interessante campagne met saaie inhoud Pepsi verplaatst budget naar online Succesvolle McDonalds-campagne
4 op 10 bedrijven blokkeren Facebook Online met Obama Google street view = publicity (artikel)
Prachtige campagne op Hyves rond Groene Sinterklaas Google lanceert zoekfunctie aan de hand van foto's Amerikaanse persgroepen lanceren digitaal platform
Genomindeerden voor Site van het Jaar 2009 StripTease Virale Agnew
De MIXX-awards Green Jeans Dansen voor het klimaat (The Big Ask again)
Google heeft miljard teveel betaald voor YouTube 1000en Hotmailadressen gehackt Facebook wijzigt concept omwille adverteerders
Bekende Vlaming (of in dit geval Nederlander) inzetten voor pr-stunt via...Twitter Gaïa tegen onverdoofde biggencastratie Download een song voor het goede doel
Doe iets voor het klimaat Parfum voor Playboy Ik ben ecoist
Online interactief met politiek Wolfram Alpha De betere campagnefillmpjes (verkiezingen juni 2009)
Een privé-initiatief maar kan commercieel of in voorlichting nuttig zijn De Webby-awards Goedkoper bellen? Zoek het zelf uit.
Trends voor 2009! E-commerce-trends. E-marketeervoorspellingen. 20 experts aan het woord. De toekomst voor Online advertisting. En een oplijsting van Gametrends. En natuurlijk mogen de Social Media en de Mobile trends niet ontbreken. Tv kijken met je handtas Maak je eigen reclamespot en drink melk.
Leraressen pesten meisjes via Facebook Anoniem surfen 10 zinnen die je nooit in een e-mail mag zetten
Nederlandse campagne als waarschuwing voor Belgisch illegaal vuurwerk Interactiviteit troef in deze klimaatcampagne Pasc@l is dood, leve ‘daarom!’
Beware of the Doghouse Dance Reverze De grootste kanjer ooit
Een internetmediaplan voor 2009 Van der Stighelen over zijn nieuwe boek Webby Award voor 3D Coca Cola
Deel uw kennis en leer zelf dagelijks bij dankzij WePapers.com Vind een job via Facebook door middel van iStockCV Live in de ether... als hologram
Bart Simpsons spot met Apple YouTube zoekt klassieke muzikanten om online concert te creëren Bloggers maken heisa rond en met Crambo, alias Pieter de Crem. En Geen Stijl maakt een lied.
Toyota grote winnaar op de Mixx Awards 2008 Videochatten via gmail Volkswagen interactive
Nederlandse genomineerden voor Best of Blogs bekend Enjoy Heineken Responsibly Oproep tot hongerstaking via Facebook
Obama eerste internetpresident. Hij gebruikte web2.0. En verzamelde dus het meeste geld in. Dankzij etentjes. Dankzij YouTube. Dankzij spelletjes. Dankzij fictie in campagnevideo's. Dankzij burgerjopurnalistendie moddercampagnes anticipeerden. Dankzij oneliners. En dankzij kunstenaars. Obama opent site. En deelt zijn foto's op Flickr. En nog meer Web2.0 rumours and brands. Web2.0 geïntegreerd op 1 site. Satire en de US-verkiezingen. En de Obama-dildo.
Digitale taartjes leveren 40 miljoen dollar op Overal surfen, ook tussen de koeien Campagne Waardig Werk van 11.11.11
Online reclamebestedingen groeien met 41 procent in België Elke 30 seconden wordt een nieuw sociaal netwerk gestart Ban beroemdheden als online zoekterm
Bedrijven breken in op fora 10 trends voor volgende jaren Acerta gaat voor doelgroepensites: 1. www.ikbenzelfstandige.be; 2. www.ikwilstarten.be; 3. www.ikgavoorHR.be
GebruikLinkedIn optimaal M-to-M (machine to machine communicatie) in opmars. Online produkten het goedkoopst
Helft Belgen surft draadloos E-Bay wil 10% banen schrappen Zoek met Google nu ook naar wat er in video's gezegd wordt
YouTube voor cinefielen Filmerfgoed om van te smullen. Online marktplaats voor ecologisch en sociaal verantwoorde producten Ancienne Belgique kiest voor 2.0 site!
Eenvoudig en efficiënt Belgische politiek online: Help Leterme; Split Dewever; Prins Laurent verovert Nederland; Voorspel het einde van België Google Mobile
Jonge gamers zijn sociaal Gedrukte versie van Wikipedia verschenen Omstreden Phorm (advertentievolgsysteem) toegestaan in Groot-Brittannië
Netlog 1 miljard pageviews/maand. Een succesverhaal dankzij taal! Reclame in word-office? Nieuwe e-zine blog van De Standaard
Maak een baby op de achterbank Vrouwvriendelijke reclame Stoppen met roken dankzij Packman
Onlinecampagne van Boerenbond Hoe nerdy ben jij? Advertentiebestedingen online verschuiven van portals richting verticale sites, sociale netwerken en search marketing. Lees rapport OPA.
Firefox 3.0 meest efficiënte browser Belgisch alternatief voor Adwords Sanoma lanceert vergelijkingssite à la vergelijk.nl waar producten, diensten, winkels en prijzen vergeleken kunnen worden.
Belgisch bedrijf lanceert virtuele cadeaubon Nescafe: zoek de diamant Bijna 40%artsen e-mailt met patiënten
Digitale media succes in Aids-preventie E-mail in bed? In bad? Ben jij ook verslaafd? Stuudle, een zoekmachine voor studenten. En Google Wetenschap is er voor wie een trapje hoger mikt.
Encyclopaedia Britannica wordt wiki Gezegende e-mails. Axe Laser. Een gsm promoten? Toon wat het ding kan. Gokken? Met de grootste dobbelstenen ter wereld. Kledij tonen? Kan leuk zijn.
Portal cultureel beeldmateriaal geopend. Lees ook artikel. Colleges als podcast te downloaden Marcel van Kuijk wint Internet Scriptieprijs 2008 met de scriptie ‘Recht op toegang tot het internet‘. Internet is een van de belangrijkste communicatiemiddelen, schrijft Van Kuijk, “…moet daar dan geen garantie tegenover staan dat het internet ook voor iedereen toegankelijk wordt en blijft?” Van Kuijk doet de aanbeveling, internettoegang tot een universele dienst te maken en dat ook internationaal vast te leggen.
De essentie van communicatie! (had een interculturele voorlichtingsspot kunnen zijn) A blind call van de Brailleliga wint CCB-award Gold. Over onlinefilmpjes: YouTube filmpjes met annotaties. Verstandige filmpjes over maatschappelijke items.
Essays over Cyberspace Microsoft lanceert WorldWide Telescope Het succes van Netlog
Een virtuele externe harde schijf aanmaken via de webruimte van je Google-account en Gmail Drive Shell Nokia lanceert 30 games op de GSM waarbij ze gebruik maken van N-Gage, niet langer een apart toestel maar een platform dat op meerdere toestellen werkt. Het gaat om spelen als Brain Challenge en Asphalt 3: Street Rules, maar ook klassiekers als Poker, Tetris en The Sims. Prijs: tussen 6 en 10 euro met free trial. Tegelijk loopt een reclamespot gebaseerd op Snake. Larousse countert Wikipedia
Zo leert u veel over alles (consumer generated site met tips en filmpjes) Je interieur online herinrichten met de hulp van Ikea Videoclips maken van je foto's
Xing verstevigt relaties tussen zakenpartners Oude websites opzoeken (tot 1996) Onderzeese kabels maken internet wereldwijd
Wikipedia lanceert eigen zoekmachine Nieuwsportaal 24BE gelanceerd. Lees hier meer over de doelstellingen. Webtrends voor 2008 samengebracht in een undergroundmap van de Japanse metro.
Solliciteren met Mike bij Base Rock the Palace interactie met Pisang Best Marketing Blogs of 2007
IT-trends voor 2008. De krant van de toekomst? Campagne Veilig Bankieren in Nederland. Gaïa en de jaarlijkse foie-grascampagne. Ontdek de campagne en bezoek de campagnesite.
Vlaams nieuws. Nieuwe website toont wegenwerken. Stad GENT beste gemeentesite. Zwijndrecht eindigt als tweede. Google site van het jaar (voor Vlamingen). En ten slotte Gentblogt! Hitler en Engels voetbal Direct Mailing gediend met onlinecomponent. Aandacht internetgebruikers fragmenteert. Onlinebudgetten zijn verdubbeld.
Blog Elio Di Rupo verkozen tot beste CMS-site. Zie ook andere genomineerden en winnaars. In de categorie Web 2.0 ging de eerste prijs naar het ConnectR.be platform van reisoperator Connections. Sociale sites groeien en groeien. Bekijk ook de slideshow [5†365 KB] . En lees een reeks strategische tips voor virale video's. Uplace.eu: knappe copy en goed gebruik van de web2.0 filosofie, als promotiesite voor een project developer.
Recente studie over internetgebruik van de Belgen. In de ban van het (toekomstige) ding. En op stap met Nokia walking op het internet (a long walk) Heidi-girls winnen internationale Epicaprijs (met hun Diesel-diefstal). En op hetzelfde festibval wonnen THESE DAYS met hun Jaloerse computers.
Green Google-boys want to make green energy sources of electricity cheaper than that produced from coal. Enkele eyeballtracking-regels (die gebroken mogen worden) Poging om de ideale online-mediamix in kaart te brengen
Kleine Tony: trailers als backstage-story's voor theaterstuk. Alleen op het web! Geen gezeik. Vet bereik. Met boomerangkaarten. Frankwatching verkozen tot beste Nederlandstalige blog. Meer verkozenen op Best Of Blogs.
Yahoo onder vuur voor hulp aan Chinese overheid om dissidenten te pakken. En Skype en Google censureren in opdracht van Peking. File omzetten van word naar pdf? Een PowerPoint-bestand naar een Flash-filmpje? En nog veel meer mogelijkheden op http://www.zamzar.com BeeMovie virale campagne met HP. En een trailer die eerder een making off lijkt.
Nike spendeerde in 2006 in de VS slechts 33% van haar 678 miljoen $ advertisingbudget aan tv-spots en printadverenties. Dat is 55%minder dan 10 jaar geleden. Nike zal in de toekomst haar advertentiebudget vooral besteden aan dienstverlening aan consumenten, online communities en lokale sportcompetities. De media als tussenschakel gebruiken in de relatie bedrijf-consument is achterhaald! Media zijn te duur en te inefficiënt (waste!) en verveelt de consument vaak. Een directe communicatieband tussen bedrijf (brands) en consument is het alternatief. Energiebesparen? Het kan, door geen witte maar een zwarte achtergrond te gebruiken voor je website of je mailprogramma. Moest Google eruit zien als Blackle, het zou een gigantische energiekostenbesparing betekenen.
Google en MySpace (OpenSocial gedoopt) versus Microsoft en Facebook Gratis browser Firefox levert Mozilla miljoenen op Facebook promoot jouw merkvoorkeur bij je vrienden. En ze hebben een neiuwe advertentiestrategie uitgedokterd.
Metromannetje spelen voor NIVEA Intercatieve TV-spot van eBay. Op kosten van Bacardi naar Moermansk
Axe-viral: how it works! En een internationaal bureau dat Go-VIRAL noemt. Virtueel skiën (met Michelin) in de Zweedse bergen Wie zei er ook al weer dat je op een webstie best niet mag scrollen?
Engelstalige vaktermen uit de business-wereld (Meta-)Zoeken in alle privacy. En jezelf opsluiten in de virtuele wereld omwille een privacyexperiment. Facebook blokkeert toegang tot pseudoniemen. En Hyves wil merkvoorkeur leden verzilveren.
Huur eens (online) een peperdure handtas Electrabrol (Greenpeace versus Electrabel) Onlinecampagnes Kids & Jongerenmarketing: De Show van je Leven en Jouw wereld, Mijn wereld.
Erfgoed.be boordevol web2.0 De website is een mash-up die gebruikmaakt van verschillende technologieën om foto's te bewaren en te ontsluiten. Er is een community rond deze website ontstaan en de inhoud bestaat volledig uit typische user-generated content. Truvo (onlineversie Gouden Gids) concurrent voor Google (wat betreft lokale zoekacties) Hoe meer sms-reclame, hoe minder reactie.
Moderne technologie en Californische bosbranden Web betrouwbaarder medium in China dan tv. Duvel op veroveringstocht via ommunities. Hoe komt Facebook aan geld? Een grote sponsor van een Facebookcommunity.
Nieuwe algortitmes van Google leiden tot paniek Seks, Jihad, kater, burrito, marijuana, viagra en gay: de meest voorkomende zoekopdrachten wereldwijd De genomineerden voor Beste Nederlandse Blog
Kuis je achterwerk af met pixels (ING-campagne) Huur een vrouw GarageTV spot met BV's.
Blogs te koop Wie gebruikt er nu nog een muis in het multi-touch screen tijdperk! Spelen met het scherm. Let op met screensavers!
Hoe vrij is uw denken? The Best of Cannes: Trek aan de Mini - Smirnoff - VW Rabbit - Simpsonize me - Vodafone - Don't drink and drive - Adidas Zullen we geregeld seks hebben met robots?
Web3.0 volgens Google Gadget-toepassingen van het web: mails sturen in de toekomst. En ook je prestaties uur per uur bijhouden en factureren. Ik zing onder de douche
Sony nodigt bloggers uit op maken van reclamespot YouTube introduceert reclame in videoclips Google experimenteert met behavioral targeting
Bloggers voorspellen verkiezingsuitslagen beter dan peilingen
http://www.attentio.com
Maak gratis en razendsnel uw eigen RSS-feeds
http://www.feedxs.com
http://www.xfruits.com
Parkeer uw gegevens veilig op het net
http://www.yuntaa.com
Studente communicatie verdedigt thesis op Second Life. Blackboard geen totaalpakketvoor ict in het onderwijs Britse stichting financiert onderzoek naar educatie in virtuele werelden
Online nieuwe producten en ideeën uittesten alvorens ze in productie te brengen Censuur op Flickr. Moeders bloggen voor en op McDonalds
Zes Amerikaanse moeders
reizen door de VS en bezoeken een aantal vestigingen van McDonalds. Ze nemen een kijkje achter de schermen en leggen hun ervaringen vast in een weblog op de McDonalds-site. Opvallend lovend... en natuurlijk slim bekeken want het zal allicht de opinie van een aantal mensen sterk beïnvloeden.
Eyes on Darfour Een bekroonde spot voor De Post Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websites. De site van Wehkamp is de winnaar.
Waarom PR niet werkt. Wat moet je dan wel doen met web-communities? Online notitieboek
Laat uw site groen hosten, verminder daardoor de CO2-uitstoot en voldoe aan de cdmgold-standaard (in het leven geroepen door het WWF en enkele andere NGO's). Waarheen met WEB2.0? Luister naar een aantal actors. Rod Beckstrom over zeesterren en spinnen. Of hoe bedrijven kopje onder gaan wanneer ze geen rekening houden met het gedecentraliseerde model van het internet.
Britse omroep start met BBC 2.0 Post-it's online. Om als to do-lijstje te gebruiken. Je weet wel... die gele briefjes... Kan community-site de opwarming van de aarde tegengaan?
Studeren en lesgeven via het web Rankings en statistieken: welke sites zijn het populairst? En welke zijn de dalers en stijgers? Gratis online enquêtes opstellen
Webby Awards 2007 toegekend Op vakantie gaan? De locals vertellen u waar te eten of te slapen. Google Adwords kan bedrogen worden
Schermen. Nee, dit slaat niet op pc- of tvschermen of welk "écran" dan ook. Duelleren is van alle tijden. Ook op deze internetpagina. Het bos en de bomen op web2.0: zoek en vind tools die jou helpen een community te stichten AttenTV, een internetservice die u laat meekijken over de schouder van andere surfers, en meteen goed is voor een nieuw buzzword: clickstream broadcasting.
Coke-fans tegen Coke Zero Mashups uit de lage landen Backpit.com: virtuele kattebelletjes voor creatieve chaoten. http://www.backpackit.com
Het Google masterplan! [19.076 KB] Wikipedia wil eigen open zoekmachine Onlinebescherming voor krantencontent
De toekomst van het Web in Europa Een Wikipedia voor conservatievelingen, christelijke fanatici en anti-abortusaanhangers. Makkelijk foto's delen en slideshows maken met Slide
Tsunami aan bytes BeZoom tv videomail, web tv en video voor bedrijven Web 2.0 in de reisindustrie: toeters en bellen
Klikfraude: een legale variante Alle webwinkels in 1 straat Rijksmuseum heeft als eerste museum een widget (=een piepklein computerprogrammaatje dat een bepaald type informatie levert, bv. nieuws, weersverwachting, rekenmachientje, enz.)
Nickelodeon nu ook virtueel met Nicktropolis Live-concert van Praga Khan in het Atomium... op Second Life! En ook Windows Vista werd gelanceerd in Second Life. Eggvertising: Adverteren op eieren
Cybercriminaliteit signaleren via Ecops
Voortaan kunnen internetgebruikers wanpraktijken op het internet zoals kinderporno en racistische uitlatingen melden via de website Ecops.
1 Belg op 4 surfte nooit op internet. 1,9 miljoen Belgen nog nooit een computer gebruikt en 2,6 miljoen hebben nog nooit op het internet gesurft, blijkt uit gegevens van de Algemene Directie statistiek van de FOD Economie. Het is ook duidelijk dat de digitale kloof vooral de inactieve bevolking treft: 40% van de werklozen en tweederde van de 55-plussers heeft nog nooit het internet gebruikt. Tenslotte doet slechts één op vijf internetgebruikers aan e-commerce of e-government.
[bron: Express.be]
Microsoft spot met iPhone. Steve Ballmer, de CEO van Microsoft, is niet onder de indruk van de iPhone. Toen men zijn mening vroeg over de iPhone schoot hij zelfs in de lach.
Niks vergeten Gertje? Of was het Samson zijn schuld? Over leven, pubers, maagden, alcohol en diagrammen De trends voor 2007.
SMS-piraterij is mogelijk HUMO ook op Second Life met Humo Park Hoe groen zijn de technobedrijven?
Van Thillo: “Wij zitten niet in communitysites en in one-to-one. Daar geloven wij niet in. (...) Volgens mij is de consument geen medium.” Hij en vele andere mediabazen dwalen rond in het verleden : de (inter-) actieve consument is/wordt misschien wel het belangrijkste medium dat de adverteerder ter beschikking heeft. The messenger is the medium. De winnende reclamedragers zullen die media zijn die de zoekende consument ook daadwerkelijk toelaten te zoeken: naar merken, naar keuzes, naar evaluaties van die keuzes, naar mensen die er wat over weten. Anderzijds zullen ook de publieke niet wegzapbare media terrein winnen: outdoor en point of sale. Ze zijn niet alleen non-deletable, ze staan ook in of in de buurt van de consumptieparadijzen. Op die plaatsen zullen de oude 30” commercials ten dele kunnen gerecycleerd worden. Tussen twee examens in: laat je glijden! En dit is wat anderen er van maakten...
Group 94 heeft nieuwe website. Of toch bijna... (redelijk hilarisch, of toch niet...) Weblog over academisch onderzoek i.v.m. marketing en markttrends (KULeuven). Top 20 sites van 2006 volgens De Tijd
Eyeballtracking met George Clooney. Kodak is back So where the bloody hell are you?
Commercial voor Smart. Soms kan het bezit van een wagen zonder achterbanken je leven redden. De Post maakt ons blij Nu ja... BMW start online hype. Het getoonde toestel kan mp3’s, dvd’s en cd’s spelen, heeft een Usb en Bluetooth-connectie, kan voice-commands aan en heeft een lcd-display met 65 000 kleuren.
De portaalsite Spamsquad geeft anti-spamadvies, zoals je e-mailadres niet overal achterlaten, enkel betrouwbare mails beantwoorden, je eigen adres camoufleren (door bijvoorbeeld '@' te vervangen door 'at') en goede beveilingssoftware installeren. Top 10 van de virale marketingvideo's volgens Marketingfacts.nl What's on Toyota's Mind? Een interessante corporate website. En voor hun hybride wagens schakelen ze (met de nodige online-pr) sociale netwerken in.
De achtjarige Victor De Leon uit New York (nickname Lil Poison) verdient een fortuin op tournooien, met sponsorcontracten en met ‘celebrity’ bijeenkomsten. Ook geeft hij tegen betaling tips over games. De achtjarige is de jongste professionele gamer ter wereld. Binnenkort krijgt hij een eigen kledinglijn en komen er cases, kastjes voor spelcomputers, op de markt met zijn foto. Steeds meer ouders ontdekken dat gamen, tegenwoordig ook wel e-sports of cyberatlethiek genoemd, serieuze business kan zijn. De ouders van Victor hopen dat hij genoeg kan verdienen om straks zijn studie te betalen. DNS opent helpdesk. Surfers kunnen er terecht met vragen over een eigen website, internet of computers in het algemeen. Telenet lanceert Digs.be, een ontmoetingssite naar het voorbeeld van de Amerikaanse vriendensite MySpace.
In Groot-Brittannië krijgen robots misschien mensenrechten. Robots worden steeds menselijker en intelligenter. Ze krijgen overigens ook plichten: ze moeten stemmen en belasting betalen. En ze zullen niet virtueel mogen mensen martelen. Want dat kan vandaag de dag.

De NASA wil van u weten welke foto die ruimtesonde Cassini gemaakt heeft het allermooist is. Bezoekers van de NASA-sitekunnen stemmen op foto’s van o.a. vage blauwe ringen en een parelketting van 60.000 kilometer lang rond Saturnus, ijsfonteinen op de zuidpool van het maantje Enceladus en de gatenkaasachtige structuur van het minimaantje Hyperion. Wikipedia wil eigen zoekmachine beginnen
Meet uw energieverbruik JIJ, ja jij daar, Internetgebruiker, jij bent de Persoon van het Jaar 2006 volgens Time-Magazine. En deze meneer schrijft dat ook, met een video. De meest gedownloade internetfilmpjes van 2006
Vlaamse Flickr opgestart door Telenet (video's delen met anderen) Windows' spraaktechnologie de mist in Pigs in Pain
Zoeken op het web zonder privacy weg te geven: het kan!   Consumer generated media [27 KB]
Van website tot volwaardige e-commerce [24 KB] Apple dicht kloof tussen tv en computer [28 KB] Videoportaalsites voor rechter [88 KB]
Surfer beoordeelt website in fractie van seconde Browser voor kleuters en kids
MYSPACE.COM
De populairste jongerensite van de planeet is nu ook een platenlabel geworden.
IN slechts twee jaar tijd is Myspace.com zo populair geworden onder jongeren in de wereld, dat de naam zelfs een werkwoord geworden is ( ,,Do you myspace?" ) . Elke dag komen er 140.00 leden bij, en bezoeken 400.000 gebruikers de site. Uitgedrukt in termen van paginaclicks, komt de site nu al op de vierde plaats op het internet. Dat is meer dan Hotmail en Google. Lees meer over MySpace.com


Actualiteit Reclame / Actualiteit Voorlichting

Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst