Coca Cola stopt campagne omwille scheldwoord    
Unizo wil spotje Zeeman laten verbieden Tienerzwangerschappencampagne Chinese badpakken
Ikea en Unicef willen kinderen met sprookje warm maken voor kinderrechten Rechter bevestigt: Jupiler Blue leek te veel op Maes Pils Gaïa tegen onverdoofd slachten
Stopt de Volvo vanzelf? Bekroonde huiselijk-geweld campagnes Danone en mannen yoghurt
6 grootste pr-blunders van 2012 Eet minder (of geen ) vlees Stella Artois en Leibovitz
De irritantste spots uit NL Lidl: barnum? Advertenties voor wapens in de USA
Use a condom: crying Mary Ook Levis zwicht voor Greenpeacecamapgne Meest bekeken spots op YouTube in 2012
Electrabel en het goede doel Ikea lancert nieuwe website The future of active advertisting
Belgische consument wantrouwt reclame Tijdschriften hebben het moeilijk Faux gras
Swatch De Lijn: bospas Gezinsbond in chock
De toekomst volgens Alain de Botton; Joeri van den Bergh; André Convents; Jo Caudron; Herman Konings; Jo Stenuit. Mini Car parked in Dubai Aquarium Sex en moslims
TMF en producent racegame betalen snelheidsboetes terug Tippex 500 klachten misleidende reclame in 2010
Use a condom. Or not. Choose! Spotje Spaanse socialisten: stemmen = genieten. Ludieke actie van Essent
Eurostarcampagne VOLT wint AIB-Award tv-prijs voor reclametest Reclamefilmpjes Caviar vallen in deprijzen op CFP-Awards
Hackers beïnvloeden interactieve reclamecampagne voor shampoo 1 miljoen Pixels Red ons land
Campagne tegen comazuipen De 10 slechtste spots van 2010 Het loon van een Art Director
Michelinmannetje wordt stoere bink BP valt uit top100 sterke merken Maak jij kans om arm te worden?
Visa 3D-campagne Pepsi verplaatst budget naar online Interessante campagne met saaie inhoud
Google street view = publicity (artikel) Zonde van de zendtijd: Aambeienreclame; Product placement; Niet te ontwijken reclame; Opgedorngen reclame; Thomas Cook; Varkens. Neuromarketing. En ook Mindmetic
Dans voor het klimaat Virale Agnew Verleid bij het winkelen
'Jongeren wapenen tegen reclame' aldus minister van Onderwijs Gaïa doet het weer Nacht van de Reclame
Hebben wij geluk. Download een song voor het goede doel Reclamestunt loopt zwaar uit de hand in Parijs
Controverse: reclamespot BAM NMBS weigert affiches pro kernernergie Gaïa tegen onverdoofde biggencastratie
CCB-Awards 2009 Parfum voor Playboy Ik ben ecoist
Delhaize bant 250 Unileverproducten Maak je eigen spot Proximus. Voorbeeld van een zelfgemaakte reclamespot. Duitse politici in ondergoed
All the Super Bowl Spots. Gecensureerde Veggie-spot. Hoe reclame maken voor nieuwe generatie? De boom in: Speelgroen-campagne
Life's for sharing (T-Mobile Commercial) Saatchi & Saatchi Phelps, wiet, Subway en Kellogg. De nieuwe Skoda
Xios campagne Richt zelf het Oval Office in van Obama God bestaat wellicht niet
Overstekende zebra's in La Paz Coke GroepT Ingenieursopleiding en Lerarenopleiding
Tv kijken met je handtas VTM Topspots 2008 Humanitarian
Laat uw overtollig vet wegzuigen en schenk het aan arme kindjes Heineken begrijpt mannen. Of verkies je de persiflage. Stralend haar
De grootste kanjer ooit Nederlandse campagne als waarschuwing voor Belgisch illegaal vuurwerk Interactiviteit troef in deze klimaatcampagne
Hologrammen als guerillatechniek Beware of the Doghouse Businesskaarten voor De Lijn
Ravensburger stunt met puzzel in straatbeeld Black en Decker zet campagne stop omwille seksisme Van der Stighelen over zijn nieuwe boek
Nespresso, what else? Beter in beeld met VT4 Enjoy Heineken Responsibly
Dr Pepper heeft gegokt Jongeren beïnvloeden aankoopgedrag ouders Overal surfen, ook tussen de koeien
Banken maken reclame met garantieregeling Kunstige boeken voor 11.11.11. Campagne Waardig Werk Campagne studietoelagen
Week van de Brailleliga Axion bannerconcerts Yesss (over verenigingen)
Dag van de reclame stond in teken van Overheidscommunicatie. Mooi voorbeeld is deze campagne tegen zwerfvuil. Waarden vandaag voor vrouwen en mannen. Lees ook dit [71 KB] . Online produkten het goedkoopst
Uit de oude doos: condoomgebruik en hoe een relatie te beëndigen. En ook: let op met verf. Freddy de Vadder gebruikt Aldi-logo in affiche show en Aldi kan er niet mee lachen. Brailleliga campagne
Radiozenders weigeren spot Gaïa uit te zenden Tom Boonen bepotelt vrouwelijke borsten Mortierbrigade krijgt Gouden Welp voor Studio Brussel campagne
Apple-Microsoft oorlogje. Ik ben Apple. Mét pizza. En ik ben een PC. En ik ben Bill Gates. Eenvoudig en efficiënt Luiers voor senioren
Sporza Olympia Reclame in word-office? Guerilla, what's next?
Bruce Springsteen klaagt Gents reclamebureau aan wegens gebruik muziek in recamespot Bloot in reclame maakt macho's blind Tv-chefs maken reclame voor Belgische kazen
Vrouwvriendelijke reclame Speciale telefoon Sexy car wash (only for women)
Reclamemakers spotten met zichzelf! Slankie of hoe loosers winners worden. Date eens een brand op Branddating
Verzekeringen Wereldrecord niet-knipperen met de ogen Onlinecampagne van Boerenbond
Een das met ingebouwde zonnepanelen om te gsm'en... Johnny en de androïde! Tiji tv-zender
Absolut Psychedelic Geneesmiddelencampagne. Of eerder anti... Concentra, Var en Telenet bundelen krachten innieuw reclameplatform
Leica advertentie: inzoomen maar. Of heb je liever een Nikon? Hoe je doelgroep bereiken door middel van free publicity Storytelling voor Dexia
Axe Chocolate wint goud in Cannes De winnaars van Cannes 2008 op een rijtje Ikea pakt uit met 3D-cover
Laat hun speelgoed nooit platgaan Gebruik Energizer, if not... Matchbox Pampers (Procter) en Unicef hand in hand
Kleuters en wagens Billboards filmen voorbijgangers Effie-award 2008 voor "Zonder Haat Straat"-campagne van de Mortierbrigade
Doritos organiseert wedstrijd. Winnende reclameboodschap wordt de ruimte ingeschoten. Pampers voor volwassenen? Nee, horror! Ikea opent nieuwe vestiging en maakt op deze wijze reclame.
HUMO en de gratis condoomspot. En deze van de voorbije jaren. Volstaan BV's om een campagne te laten lukken? Toerisme Vlaanderen krijgt “machoprijs” van Parijse feministen
10 toffe guerillacampagnes. En 10 toffe (nu ja) stukjes reclamemuziek. Lachen met de Société Générale; parodie op hun reclamespot. België promoot zichzelf met internationane mediacampagne (video). Hoe zien Afrikanen dit? Lees de tekst.
Beste Nederlandse reclamespots van 2007 Schweppes en paardendressuur Lego (reclamespot) of heb je liever Tetris (performance)
Gebruik van Limburgs en andere dialecten in reclame Nieuwe kinderzender Gaïa en de jaarlijkse foie gras. Ontdek de campagne en bezoek de campagnesite.
Gouden Shot Vlaamse cultuurcommunicatieprijzen toegekend. Bling Bling is de grote winnaar. Mc Donalds sponsort schoolrapporten en geeft gratis voedsel aan wie goede punten haalt Scorsese maakt reclamspot voor cava: The Key to Reserva.
Producten die een stille dood stierven (met dank aan Stijn) Reclamespots op Garage TV en The Best of Cannes 2007 Beaufort-campagne [167 KB] krijgt zilveren International Museum Communication Award. Eerste prijs voor Face of Fashion. (bekijk bv. hun onlinebanners)
Sluit HIV uit. Campagne met BV's. Pigs in Pain valt in de prijzen. Geen gezeik. Vet bereik. Met boomerangkaarten.
Money makes the world go round Een job bij de kustwacht? Nepresso, what else?
Die Australiërs toch Waarvoor zou dit zijn, Mr and Ms Smith? Behoefte aan vakantie, dames? Of heren?
Sterke Ads voor Amnesty International (met dank aan Marnic) Reclame Shell misleidt consument! Geef kinderen hun spel terug!
Actie Geen kerstgedoe voor 15 december roept controverse op Nacht der Reclamevreters te Leuven op 15-16 november Did you fucking send out that ad?
Sterk imago, sterk merk (Nederlandse studie) Electrabrol (Greenpeace versus Electrabel) Onlinecampagnes Kids & Jongerenmarketing: De Show van je Leven en Jouw wereld, Mijn wereld.
Jo Valley gebruikt leugen om te stunten GarageTV spot met BV's. Stop smoking met Nicoclean
De student van vandaag Huur een vrouw Kuis je achterwerk af met pixels (ING-campagne)
Nieuwe kijkcijferberekening in 2009 Rosharige dames kijken toe Inspirerende guerilla-actie
Hoe vrij is uw denken? Een wereld zonder reclame Het Sony-konijn
Tentoonstelling te Brussel (Bozar): Het beste uit de Belgische en Internationale Reclame (tot 7 oktober) Dove (part 2) How low can Nike go
Equal Pay Day Monkey Tentoonstelling op de PHL: Gaïa maakt het bont
Grootste fake visbak ter wereld De mooiste billen én een scooter: show me your sloggi God en het Evangelie langs de weg
VRT weigert spot van Humo uit te zenden. Jean-Luc Dehaene, een nota en een fototoestel. Slechts 12 types van reclamespots
Sony kleurt met ballen de wereld of laat de verf spuiten. YouTube introduceert reclame in videoclips Ik zing onder de douche
DOVE COKE1 COKE2 SAFE HAPPENS
Niks te verbergen (cosmetica en naakte PDG) Hoe heet ben jij? Axe! Da Vinci was een klungelaar
Mars stopt met kinderreclame. De minimumleeftijd voor de snoepreclame voor Mars, Twix, M&M's en Snickers ligt voortaan op 12 jaar Campagne tegen geweld in het huishouden Pepsi op Plastic Bertrand tijdens flipperkastrace
Volvocampagne voor de C30. Gettoblasters voor gepensioneerden Alle webwinkels in 1 straat
VTM Topspots 2006. Doe mee en kies. Sites met leuke spots en een heleboel info over reclame. En gemaakt door studenten van 3cc! 1. http://users.telenet.be/reclame2day 2. http://users.skynet.be/valeriebreugelmans Windows smijt 500 miljoen $ door ramen en vensters voor nieuwe Vista met o.a. "consumer-participation contest promo themed "Show us your wow," a living billboard in Manhattan, sponsored webisodes at Clearification.com, an alternate-reality game called "Vanishing Point," (dat gebeurt er als je op Windows vertrouwt... je data verdwijnen) school PC-lab makeovers, rebates, and invite-only events".
Eyeballtracking met George Clooney. Kodak is back. En in de Zoo weten ze dat ook. What's on Toyota's Mind? Een interessante corporate website. En voor hun hybride wagens schakelen ze (met de nodige online-pr) sociale netwerken in.
Commercial voor Smart. Soms kan het bezit van een wagen zonder achterbanken je leven redden. Pigs in Pain (Gaïa-campagne) Consumer generated media [27 KB]
Nacht van de Reclamevreters op 15 november te Leuven. Studentenmarketingcongres op 9 november as. te Brussel. Thema: Branding. Tentoonstelling "Reclame-Geluk" te Gent (Miat) : Reclame als verborgen verleider (tot 29 oktober)
Hema beloont 10 000ste dief! Maak je eigen Eurostar-affiche Na de voorhoofdfuif nu ook een reclame op poriën-fuif [31 KB]
Kunstenaars vullen online reclamebanners op
Ouders en
speelgoedreclame
Nieuwe advertentiemarkt:
verveelde jongemannen
Rob Vanoudenhove in eigen reclameblokken
Google en Apple meest populaire merken
Reclame
op je gsm?
Dankzij barnumreclame wordt Q-Music een succes
Eurostar-treinen profiteren van de campagne met Da Vinci Code
Marketing naar Moslims: De marketingsector heeft ontdekt dat moslims noden hebben die verschillen van die van ons: barbiepoppen met hoofddoeken, moslimcola, halal fastfood en moslimgsm's. De marketeers hebben een nieuwe doelgroep gevonden. Choquerende affiches in Oostenrijk Reclamespot Bellewaerdepark krijgt in VS de prestigieuze IAAPA-prijs.
  Sponsoring zonder reclameblokken
Het in de Verenigde Staten populaire nieuwsprogramma van CBS “60 Minutes” werd voor twee miljoen dollar “opgekocht” door Philips. Jawel, de van huis uit Nederlandse elektronicagroep. Philips was afgelopen zondag de enige sponsor/adverteerder van het nieuwsprogramma. Het programma opende met een commercial van Philips, en ging daarna zonder reclame door tot het einde, waardoor er zes minuten meer redactionele tijd was. Naast de prijs die Philips betaalde om andere commercials van de buis te houden heeft de groep de helft van het bedrag daarvan aan de redactie gegeven die met dat budget totaal onafhankelijk voor de nieuwsverzorging instaat.
 


Koekje van eigen deeg



Kitesurfing is niet zonder gevaren



Killing Us Softly 3: Advertising's Image of Women



Spiegeltje spiegeltje... reclame versus ijdelheid









Actualiteit Onlinecommunicatie

Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst