Wie koopt de grote Amerikaanse weblogs?
Een interessante posting op Marketingfacts van Matthijs van den Broek over de waarde en aantrekkingskracht van enkele grote Amerikaanse weblogs. Als je het bereik van weblogs vergelijkt met die van traditionele media als de New York Times of internetmedia als CNet hebben weblogs alsHuffington Post, TechCrunch, GigaOm, Boing Boing en Ars Technica een grote waarde. In combinatie met traditionele media zouden ze hun bereik, en dus de advertentieinkomsten, nog meer kunnen vergroten. Vormen ze voor de gevestigde media aantrekkelijke overnamepartners? Volgens Douglas A. McIntyre van 24/7 Wall St. wel. De bezoekcijfers van sommige weblogs benaderen die van regionale dagbladen en daarnaast zie je dat het bezoek aan mediasites stagneert. Als we McIntyre mogen geloven is het slechts een kwestie van tijd voordat kranten en mediabedrijven tientallen of misschien wel honderden miljoenen dollars gaan betalen om bloggers aan zich te binden.



Nieuwe kijkcijferberekening / Rode fontein

Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst