De online respons op direct mail is er de voorbije vijf jaar gevoelig op vooruit gegaan, zo blijkt uit de ‘2007 Customer Focus Tech Savvy’ studie van Vertis Communications. Een op vijf volwassenen bezocht de voorbije maand een website op basis van een ontvangen direct mail.

Opvallend is dat vooral de respons bij de oudere leeftijdsgroep van 55 tot 64 jaar is toegenomen, vandaag reageert 28 procent van voornoemde groep terwijl dat in 2003 nog maar 10 procent was.
Wanneer consumenten interesse hebben voor een product of bedrijf, dan kiest meer dan de helft er voor om een of andere vorm van interactieve communicatie van het bedrijf te ontvangen. Dat kan zijn onder de vorm van een gepersonaliseerde e-mail, een algemene mail of een sms-boodschap.

Bijna een kwart van de jonge mannen tussen 18 en 24 jaar geeft de voorkeur aan communicatie via sms wanneer ze interesse hebben voor een product of bedrijf, slechts 5 procent van de meisjes uit deze leeftijdsgroep kiest voor de communicatievorm en 6 procent van de volwassenen.

Een internetcomponent invoegen in traditionele e-mail verhoogt de effectiviteit, aldus Vertis, zeker nu ook de oudere bevolking steeds vaker op het net terug te vinden is.



Affiliate marketing / Aandacht internetgebruikers fragmenteert

Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst