Facebook lanceert nieuwe advertentiestrategie
Sociale netwerken facebookviewer.jpgals Hyves en Facebook hebben goud in handen. Ze beschikken over (tientallen) miljoenen jonge leden die van alles en nog wat over zichzelf openbaren. Via hun profielen is precies te zien met wie ze contact hebben en wat hun interesses zijn. Facebook biedt nu onder de naam Facebook Ads drie advertentiemogelijkheden aan die inspelen op de voorkeuren, informatie, lokatie en het gedrag van gebruikers: Social Ads (grotendeels gebaseerd op gebruikersprofielen), Beacon (advertenties via zogenoemde feeds) en Insights (het meest uitgebreide programma dat kijkt naar demografie en andere aspecten, zoals persoonlijke voorkeuren). Hyves kondigde al eerder aan meer te willen doen met de merkenvoorkeuren van leden. Ook MySpace, de grote concurrent van Facebook, zal vanaf 2008 bedrijven uitgebreide advertentiemogelijkheden bieden. Deskundigen maken zich zorgen om de privacy van jongeren. “If you are hanging out with your friends and talking about who you are, what rock stars you like, and so on, you don’t assume that someone is sitting there and taking down every word you’re saying and putting it into some kind algorithm”, aldus hoogleraar Kathryn Montgomery, auteur van het boek Generation Digital: Politics, Commerce and Childhood in the Age of the Internet, in de International Herald Tribune.
woensdag 7 november 2007, Marie-José Klaver.



Controverse kerstactie Radio1 / Pigs in Pain valt in de prijzen

Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst