Er komt begin maart in internationale media een uitgebreide imagocampagne voor België als investeringsland. De diensten van premier Guy Verhofstadt bereiden een imagocampagne voor op een dubbel spoor.

Eén luik is een promotiecampagne met een tv-spot en website, gericht naar investeerders. De boodschap luidt: onzekerheid is niet nodig, de notionele interestaftrek - een fiscale gunstmaatregel voor investeringen met eigen kapitaal die de facto neerkomt op een verlaging van de vennootschapsbelasting - blijft gelden.

De spots zullen worden uitgezonden op CNN, BBC World, Deutsche Welle en/of CNBC. Er komen ook gedrukte advertenties in The Economist en de Financial Times, en banners op diverse financiële websites. De campagne kost ongeveer 1 miljoen euro en start begin maart.

Naast de advertentiecampagne gaat Verhofstadt ook een reeks interviews geven waarin hij een antwoord wil geven op de imagoschade die België heeft geleden door de politieke crisis. Le Monde en BBC World passeerden al de revue, na de krokusvakantie volgen El Pais en de Financial Times. Verhofstadt wil de boodschap kwijt dat om de twintig jaar in elk federaal land het federale systeem herdacht wordt. (belga/jv)

Bekijk ook een korte reportage.



Sneller zoeken via Google / Soap ingezet in sensibiliseringscampagne

Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst