Na de grote 'disruptive' schokken van de voorbije paar jaar gaat de bedrijfswereld met zekere tred en zelfs in looppas mee met een aantal nieuwe evoluties. Het wordt een boeiend IT-jaar, zo schrijft IDC.
Dit zijn de voorspellingen van marktonderzoeker IDC:

Tragere groei van IT-uitgaven
Economische onzekerheden drukken op de groei in de VS en elders, met een matige 5,5 tot 6 procent groei, een vol procent minder.

Leveranciers springen op snel groeinde markten
Ze gaan meer focussen op de BRIC+9 markten (Brazilië, Rusland, India en China, plus 9 snel groeiende kleine landen). Ook gaat er meer focus naar de KMO-markt met specifieke groeisectoren.

Marktleiders gaan voor onlinelevering
De groten van de IT-sector zullen hun basisaanbod sterk richten naar online delivery, zeker in groeimarkten en bij KMO's, en minder op oplossingen, business intelligence, servers, opslag en andere.

Afgewerkte applicaties worden mainstream
In de continue trend naar oplossinggerichtheid gaan leveranciers van servers en toepassingen meer en meer complete packages afleveren om nieuwe klanten te overtuigen.

Web gadgets breiden het internet uit
Apple's iTouch en Amazon's Kindle: een nieuwe reeks toestellen komt de kloof tussen de laptops en de smartphones opvullen, en veranderen met locatiegebonden diensten de online markt.

Mobiele netwerken worden open
Met tegenzin zullen de mobiele operatoren hun netwerken openstellen onder druk van Google Android en de Open Handset Alliance.

Software komt de kakafonie van de social networks regelen
Sociale netwerken zorgen voor een tsunami van ongestructureerde gegevens, wat aantrekkelijk is voor software die de “wijsheid van de massa's” zal komen regelen.



Aandacht internetgebruikers fragmenteert / Nieuwe kinderzender

Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst