De vernieuwde site van Wehkamp is winnaar geworden van de Usability Award 2007.

”De Wehkamp.nl site oogt bij binnenkomst extreem druk maar slaagt er in de bezoeker snel een vertrouwd gevoel te geven. Zoeken naar producten gaat over in winkelen. (..) Hier klik je voor je plezier verder en ontdek je zo snel één van de vele producten die op de site te vinden is. De website is slim in elkaar gezet. (..) Al met al een zeer goede user experience.”, aldus de jury.

Verbeterpunten liggen op het vlak van de voor de site belangrijke zoekmachine die onvoldoende opvalt, het design dat druk en schreeuwerig oogt en de minimale eisen voor toegankelijkheid. Mooie prestatie van Wehkamp. Als ze op van basis de feedback van de jury èn de eerder gehouden kanjeractie hun site verder optimaliseren, maken ze naar mijn mening volgend jaar opnieuw een goede kans.

De tweede prijs ging dit jaar naar www.detweedekamer.nl. Derde prijs was voor www.interpolis.nl.

De Usability Award wordt jaarlijks uitgereikt aan de meest gebruiksvriendelijke website van Nederland en wordt georganiseerd door 2C Usability. De websites die strijden om de Award zijn aangemeld door internetgebruikers. Het gaat dus niet om de beste sites, maar om de beste sites die zijn aangemeld voor de Usability Award. Eerder winnaars waren Rabobank en Philips.



BBC start met BBC 2.0 / Reclame op YouTube

Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst