De strijd om het kinderzieltje, eigenlijk om het kijkgedrag, barst los.
Wie krijgt er in kroostrijke gezinnen de voorkeur? Blijft het Ketnet? Of wordt het Jetix?

De Vlaamse Media Maatschappij VMMa plant aan een eigen kinderzender. Er wordt samengewerkt met Jetix, een onderdeel van The Walt Disney Company.

Welke de programma’s worden? Daar moet je niet over twijfelen. Kinderzender Jetix moet de concurrentie aangaan met de VRT-kinderprogramma’s van Ketnet maar ook met Nickelodeon en de occasionele programma’s die op zowat alle kanalen te zien zijn.
VMMa waartoe VTM, Kanaaltwee en JIM behoren, zal de nieuwe kinderzender normaal gezien tegen Pasen volgend jaar op de buis brengen. Of er bindingen zijn met de nieuwe Nederlandse uitzendingen “New Kids on the block” op entertainmetsite Flabber.nl is niet geweten.



IT-Trends voor 2008 / Onlinebudgetten verdubbeld

Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst