Trevi-fontein kleurt rood

Het water van de beroemde Trevi-fontein in Rome kleurde vrijdag rood. Een man gooide een pot rode verf in de fontein, terwijl een menigte verbaasde voorbijgangers toekeek.
De man ontsnapte en de fontein spoot een tijdje felrood water. Technici herstelden de heldere waterstroom.

Pamfletten die in de buurt werden gevonden legden uit dat de ludieke actie een protest was tegen de kosten die zijn gemaakt om het Filmfestival van Rome te organiseren. De rode verf symboliseerde een rode loper.

(Bron: Se Standaard 20/10/2007)

Uiteraard was dit geen reclame-actie maar als guerilla (streetcommunication) kan het zeker inspirerend werken. Denk maar aan Manneke Pis die bij momenten wijn of bier plast (i.f.v. een promotie-actie).



Blogs te koop / Jo Valley beliegt bevolking

Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst