Slechts één Belg op de tien kopieert zijn sollicitatiebrief

De Belgen schrijven originele sollicitatiebrieven. Slechts één Belg op de tien kopieert zijn sollicitatiebrief. Dat blijkt uit een onderzoek van de Europese jobsite StepStone.

Ongeveer twee derde van de ondervraagden beweert voor elke sollicitatie een aangepaste motivatiebrief te schrijven. Een vierde van de Belgen zoekt inspiratie in sollicitatiebrieven van vrienden, in boeken of op het internet. De resterende 11 procent kopieert letterlijk volledige delen van deze bronnen.
De Belgen doen het niet slecht in vergelijking met het Europese gemiddelde: 58 procent van de ondervraagde Europeanen schrijft zijn sollicitatiebrief zelf, zonder iets te kopiëren. Dertien procent neemt zinnen over van een andere bron en 29 procent zoekt bij vrienden, in boeken of op het internet enkel inspiratie.

Bron: De Standaard, 31 mei 2006.




Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst