Efficiënter zoeken dankzij de 'swicki'
Google vindt bijna àlles terug op het web. Die kracht is soms echter een nadeel, bijvoorbeeld wanneer u uitsluitend zoekresultaten wilt genereren rond één onderwerp. Voor dat soort specifieke zoekopdrachten is er een veelbelovende nieuwe oplossing: de swicki.

Een swicki is een staaltje Web 2.0-technologie van het Amerikaanse bedrijf Eurekster. Eenvoudig gezegd gaat het om een zoekportaal rond de onderwerpen die u interesseren en die u definieert aan de hand van relevante trefwoorden en websites. Hoewel een swicki beslist nuttig kan zijn voor eigen gebruik, is de technologie in de eerste plaats ontwikkeld voor bezoekers van websites. Bedrijven kunnen de technologie bijvoorbeeld aanwenden om zoekopdrachten op hun sites nauwkeurig af te bakenen tot de producten en diensten die zij maken of leveren.

Wat een swicki evenwel pas echt bijzonder maakt, is dat de achterliggende software op basis van de ingevoerde zoektermen 'leert' wat de bezoekers van uw website relevant vinden. Termen die bezoekers vaak opzoeken worden in een zogeheten 'buzz cloud' groter weergegeven dan de minder populaire zoekopdrachten. Ook de zoekresultaten worden constant aangepast aan het zoekgedrag van de 'community'. Daardoor vinden mensen dankzij een swicki sneller de gewenste informatie, en heeft het bedrijf achter de website er een interessant instrument bij om de vinger aan de pols te houden in de desbetreffende sector.

http://www.eurekster.com

Voorbeelden van swicki's vindt u in de Swicki Directory op:

http://swickibuilder.eurekster.com



Zoekmachinemarketing in Nederland / Seks met robots

Actualiteit NederlandsActualiteit ReclameActualiteit OnlinecommunicatieActualiteit VoorlichtingContactSollicitatiebriefMars stop met kinderreclameGoogle Adwords kan bedrogen wordenOnline enquêtes opstellenBBC start met BBC 2.0Meest gebruikvriendelijke Nederlandse websitesReclame op YouTubeZoekmachinemarketing in NederlandSwickiSeks met robotsNieuwe kijkcijferberekeningBlogs te koopRode fonteinJo Valley beliegt bevolkingSMS, Twitter en Google Earth tegen bosbrandenControverse kerstactie Radio1Facebooks advertentiebeleidPigs in Pain valt in de prijzenGroene GoogleAffiliate marketingDirect mail gediend met internet componentAandacht internetgebruikers fragmenteertIT-Trends voor 2008Nieuwe kinderzenderOnlinebudgetten verdubbeldWoorden van het jaar 2007Wikipedia lanceert eigen zoekmachineBlackle24be nieuwsportaalGeen Algemeen Nederlands maar Beschaafd VlaamsSneller zoeken via GoogleImagocampagne voor BelgiŽSoap ingezet in sensibiliseringscampagneLarousse lanceert WikipediavariantDenkers over online-ontwikkelingenKijken in de ruimteIndianenstam blijkt nepReclame in word?Helft Belgen surft draadloosAldi versus De VadderOnline kopen het goedkoopst